Vineri 22 Noiembrie 2024, Actualizat acum 326 zile 12:00 am

 

Un avion medical mult mai performant decât cel care s-a prăbuşit în Munţii Apuseni stă în hangar la Bacău. Vezi de ce nu este folosit!

Un avion medical ultraperformant, chiar mai bun decât cel care s-a prăbuşit, luni după-amiază, în Munţii Apuseni, stă în hangar laAerostar  Bacău deşi poate fi folosit de sistemul medical din România. Aparatul de zbor a fost oprit la sol la sfârşitul lunii decembrie a anului trecut după ce adunase 100 de ore de zbor dinaintea reviziei.

Practic, avionul medical de tip Piper PA42, care aparţine Fundaţiei SMURD, are nevoie doar de o revizie, dar nimeni nu ştie cine ar trebui să facă reparaţiile.
Coordonatorul SMURD Bucureşti susţine că Aerostar este compania care se ocupă de mentenanţa, dar reprezentanţii firmei din Bacău se dezic de acest lucru.

Avionul medical de tip Piper PA-42 aparţinând Fundaţiei pentru SMURD se află în regim de hangarizare-staţionare temporară în hangarul AEROSTAR S.A. În afară de infrastructura pusă la dispoziţie în mod gratuit AEROSTAR S.A. nu are nicio responsabilitate în ceea ce priveşte realizarea de revizii, reparaţii sau lucrări pentru avionul menţionat, şi nici pentru procurarea sau asigurarea pieselor de schimb pentru acesta. Întreaga responsabilitate pentru executarea lucrărilor de reparaţie şi asigurarea pieselor de schimb revine entităţii care operează avionul menţionat„, se arată într-un comunicat al Aerostar Bacău.

Avionul medical de tip Piper PA42 este operat de Inspectoratul General de aviaţie al Ministerului de Interne, instituţia care ar trebui să plătească reviziile şi piesele de schimb.
Astfel că, nimeni nu ştie când va deveni funcţional.

De obicei, Agenţia Naţională de Transplant foloseşte aparatul BN 2 al Şcolii de aviaţie, adică cel care s-a prăbuşit, luni, pilotat de Adrian Iovan.
Aparatul de zbor de la Bacău, Piper PA42, are  două turbopropulsoare,  o viteză de croazieră de peste 500 de kilometri/oră şi o autonomie de peste 4000 de km.

Lăsați un comentariu

*